Dosłownie niewielka firma powinna wygospodarować w swoim budżecie środki na artykuły promocyjne. Funkcjonalne gadżety, takie jak kubki, czy długopisy reklamowe są jedną z tańszych i bardziej skutecznych form reklamy. Dzieje się tak dlatego, że gadżety reklamowe trafiają wprost do odbiorcy i stają się jego własnością.
Ulotka, czy baner nie noszą w sobie tego osobistego pierwiastka, dlatego – choćby wybierane są znacznie częściej – nie są aż tak skuteczne. Będą dobrym nośnikiem informacji na temat reklamy, czy oferty, niemniej jednak nie są spersonalizowane, jak chociażby breloki reklamowe. Poszukując właściwej firmy, która para się produkcją gadżetów reklamowych warto sprawdzić, jakiej jakości produkty oferuje oraz jaki jest czas na przygotowanie oferty. Wielu producentów gadżetów udostępnia klientom aplikacje, w których mogą projektować własne gadżety albo wysyła prototypy do akceptacji zanim rozpocznie produkcję na szeroką skalę. Rozdawanie klientom gadżetów, które się rozlatują albo psują, nie poprawi wizerunku firmy i może przynieść więcej szkody niż pożytku. Gadżety reklamowe to także bardzo dobry prezent dla ewentualnych kontrahentów albo pracowników. Za każdym razem, wybierając reklamowe gadżety, trzeba pamiętać, by ich wyselekcjonowanie był spójny z ideami, które prezentuje firma. Jeżeli już w swoich postanowieniach przedsiębiorstwo chce być proekologiczne, bardzo dobrze, aby artykuły promocyjne też wpisywały się w ten nurt. Artykuły promocyjne powinny być elementem długofalowej strategii marketingowej marki i nie mogą powstawać w oderwaniu od polityki firmy.
Polecamy: breloki reklamowe.