Zasady projektowania graficznego są jak klocki. Każdy z nich nakłada się na siebie, aż powstanie podstawa do wykonania czegoś niesamowitego – niezależnie od tego, czy projektujesz logo, stronę www, czy ilustrację na zamówienie. O ile zamierzasz poznać wszystkie podstawy projektowania graficznego, to bardzo dobrze trafiłeś, ponieważ omówimy je wszystkie.
Projektowanie graficzne to sztuka, która wymaga poświęcenia sił i czasu. Projekt wizualny – najbardziej istotne zasady Jeśli chodzi o projektowanie, z całą pewnością należy być kreatywnym, niemniej jednak powinno się również zachować równowagę (polecana strona: projektowanie graficzne). Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś dekorował swój salon, nie próbowałbyś wcisnąć sofy, fotela, stolika kawowego i stolików końcowych w jeden nieduży kącik, prawda? Nie, rozłożyłbyś te elementy w całym pokoju, by uzyskać równowagę. W przypadku projektowania graficznego jest szczegółowo jednakowo. Linie i kształty stanowią podstawę projektów, a sposób ich wykorzystania może całkowicie zmienić ich wygląd i złudzenie (polecana strona: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o projektach graficznych). Twoje logo jest twarzą Twojej marki. Kształty, które zastosujesz w swoim logo, wpłyną na to, jak odbiorcy będą Cię postrzegać. Linie i kształty, których używasz w swoich projektach, są częścią jeszcze większego obrazu, zwanego tożsamością marki. Kolory, które wybierasz do swoich projektów, mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej estetyki, ale również dla tego, jak bardzo dobrze Twoje projekty łączą się z odbiorcami (co ostatecznie przekłada się na wyniki). Jeżeli zamierzasz wykorzystać kolor na swoją korzyść, powinieneś zrozumieć, jak każdy kolor wpływa na odbiorców. Kolor czerwony w każdym momencie przyciąga uwagę, a niebieski odcień uspokaja zmysły.
Źródło: www.whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej