Blog internetowy

Profesjonalna reklama – grafika i materiały reklamowe

Projektowanie opakowań to niezwykle ważny krok – powinno się go stworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – jeśli nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie.

Nigdy nie mamy drugiej szansy, by zrobić pierwsze złudzenie (dodatkowe informacje: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla budowy u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą produktów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z priorytetowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak także tradycyjna konsumpcja) ma na celu tylko zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli już myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, powinniśmy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, ale też wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Powinniśmy także zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym z dużą uwagą jest oferowany przez nas produkt (warto sprawdzić: zerknij na więcej informacji o materiałach reklamowych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. De facto w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę powinniśmy oczywiście dodać sami. Jest to też częste zjawisko w dziale mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.

Więcej informacji: http://www.iveno.eu/kalendarze-ksiazkowe-tygodniowe