Blog internetowy

Dlaczego warto zlecić reklamę profesjonalistom

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dostosowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim powinno się zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy reklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie priorytetowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to istotne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – treść główny, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz również: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, by trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorodne emocje – podniecenie lub zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre zastosowanie kolorów pomaga kształtować prawidłowe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego nie gorzej używać go z powściągliwością. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy oznacza ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (zobacz więcej: projektowanie graficzne). Ważne jest, aby brać pod uwagę nie tylko wpływ barw, niemniej jednak również ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Proste symetryczne kształty i linie są łatwiejsze w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Polecana strona: www.whiteart.pl/kontakt