Projektowanie opakowań to niezwykle ważny krok – powinno się go utworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – jeśli nie za każdym razem – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie.
Przenigdy nie mamy drugiej szansy, by zrobić pierwsze złudzenie (polecamy: projektowanie graficzne). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla budowy u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt wizualny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z głównych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu tylko zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, powinniśmy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko użytkownika końcowego, ale także wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Powinniśmy także zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym z dokładnością jest oferowany przez nas produkt (źródło informacji: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. De fakto w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę powinniśmy bez wątpienia dodać sami. Jest to również częste zjawisko w grupie mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.
Źródło: www.iveno.pl/firma