Projektowanie opakowań to bardzo ważny krok – powinno się go wytworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest często – jeżeli nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze złudzenie.
Przenigdy nie mamy drugiej szansy, by zrobić pierwsze wrażenie (zobacz także: projekt graficzny). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą produktów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z priorytetowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu jedynie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. O ile myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, powinniśmy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, niemniej jednak także wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy również zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę często brakuje szczerości w określaniu, czym szczegółowo jest oferowany przez nas produkt (więcej informacji na stronie: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o reklamie firmy). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. De fakto w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę musimy oczywiście dodać sami. Jest to również częste zjawisko w kategorii mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.
Więcej: https://www.iveno.pl/firma