Blog internetowy

Profesjonalna oferta agencji reklamowej

Projektowanie opakowań to bardzo ważny krok – trzeba go stworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest często – jeżeli nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze złudzenie.

Przenigdy nie mamy drugiej szansy, by zrobić pierwsze wrażenie (więcej informacji: projekt graficzny). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla budowy u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą produktów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z zasadniczych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu tylko zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeśli myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Musimy brać pod uwagę nie tylko użytkownika końcowego, ale również wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Powinniśmy też zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę bardzo często brakuje szczerości w określaniu, czym szczegółowo jest oferowany przez nas produkt (źródło: dowiedź się więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. De fakto w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę musimy oczywiście dodać sami. Jest to także częste zjawisko w grupie mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak ażeby nie oszukiwać klientów.

Zobacz więcej: https://www.aldo-kalendarze.pl/kalendarze-ksiazkowe