Wizytówki są jednym z najpopularniejszych i najprostszych możliwości przedstawienia siebie lub swojej firmy. Choć w dobie cyfrowej komunikacji, kiedy znakomita większość kontaktów odbywa się za pomocą telefonów i e-maili, może wydawać się, że ich rola maleje, to nadal pozostają one istotnym elementem budowania fachowego wizerunku. Druk wizytówek to proces, który daje możliwość na stworzenie papierowego nośnika z podstawowymi danymi kontaktowymi, takim jak imię i nazwisko, stanowisko, numer telefonu, e-mail czy adres witryny internetowej.
Bardzo dobrze zaprojektowana wizytówka to sposób na wyróżnienie się w tłumie i pozostawienie trwałego doznania.
Wybór dobrego formatu wizytówek, oraz jej układ i design, mają bardzo duże znaczenie. Wizytówki drukowane są dostępne w różnych rozmiarach, kształtach i wariantach wykończeń, co daje możliwość na ich dopasowanie do specyfiki branży czy preferencji osoby, która będzie ją wręczać. Choć standardowy rozmiar wizytówki w Polsce to 90×50 mm, to coraz częściej można spotkać się z niestandardowymi projektami, które mogą być bardziej zauważalne i przyciągać wzrok. Istotne jest, by design wizytówki nie był przesadzony, lecz spójny z wizerunkiem osoby albo firmy, którą reprezentuje. Na prawdę często można spotkać się z minimalistycznymi projektami, które stawiają na prostotę, niemniej jednak wciąż zachowują elegancję.
Druk wizytówek to nie tylko i wyłącznie kwestia estetyki, ale także efektywności. Wiele firm oferuje sposobność druku wizytówek na różnorakich rodzajach papieru, co może posiadać wpływ na odbiór wizytówki. Wybór papieru o stosownej gramaturze albo teksturze może sprawić, że wizytówka będzie bardziej trwała i solidna, oraz może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Popularne są także wizytówki zrealizowane z papieru kredowego, niemniej jednak dostępne są też wersje matowe czy z efektem tłoczenia. Tego rodzaju dodatki mogą podkreślić półrealistyczność osoby, która wręcza wizytówkę.
Przy projektowaniu wizytówki ważnym aspektem jest jej czytelność. Niezależnie od tego, jak atrakcyjny będzie jej wygląd, najważniejsze jest, by zawierała kluczowe informacje, które ułatwią kontakt. Przede wszystkim trzeba zadbać o odpowiednią wielkość fonty, kontrast między tłem a tekstem oraz przejrzystość danych kontaktowych. Warto zdawać sobie sprawę, że wizytówka to narzędzie do budowania relacji zawodowych, a jej misją jest ułatwienie przyszłego kontaktu, dlatego powinna być funkcjonalna i łatwa do zapamiętania.
Zlecając druk wizytówek, warto pamiętać, że proces ten może obejmować także różnorodne opcje dodatkowe, tj. personalizacja wizytówek czy szybki czas realizacji zlecenia. W współzależności od zaleceń można zdecydować się na wizytówki jednostronne lub dwustronne, z dodatkowymi informacjami, jak na przykład. logo firmy czy mapka dojazdu. Całość uzależniony jest od potrzeby i charakterystyki firmy albo osoby, która wizytówki używa. Dzięki możliwościom dopasowania wizytówek do indywidualnych potrzeb, stanowią one nadal skuteczny sposób na komunikację w świecie biznesu.
Źródło informacji: wizytówki ekspres.