Blog internetowy

Dlaczego tak ważna jest reklama

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dostosowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru barw i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Głównie powinno się zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy promować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie priorytetowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst zasadniczy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz również: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o tworzeniu materiałów reklamowych).
Projekt graficzny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i spowoduje, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor reklamy ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorodne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre przeznaczenie barw pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, ale jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego dużo lepiej używać go z roztropnością. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (zobacz także: materiały reklamowe). Istotne jest, aby brać pod uwagę nie tylko wpływ kolorów, ale także ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Proste symetryczne kształty i linie są łatwiejsze w odbiorze niż fantastyczne, skomplikowane kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, niemniej jednak stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Sprawdź: http://www.iveno.eu/notes-reklamowy-a5