Kampania ulotkowa, dokładnie tak samo jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja wśród narzędzi marketingowych, która przez cały czas się odnawia. Ale nie chodzi tylko o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza możliwość skutecznej promocji firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (zobacz więcej: dowiedź się znacznie więcej o projektach graficznych).
Projekt graficzny – ulotki reklamowe
Głównie powinno się wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być utworzona. W zależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, rewelacyjny rozmiar będzie się różnił. Jeżeli już na przykład zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, ze stuprocentową pewnością całkiem dobrze będzie zaprojektować niezbyt duże ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, jednakże jeżeli już marketing ma być dostarczona do domów, format może być większy (źródło informacji: materiały reklamowe). Dalszym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o dużym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest także określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeżeli już kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości kroje czcionek, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecamy: http://www.iveno.eu