Kampania ulotkowa, identycznie jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja wśród narzędzi marketingowych, która stale się odnawia. Ale nie chodzi tylko o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki lub oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi znaczy możliwość skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (sprawdź również: zerknij na więcej informacji o tworzeniu materiałów reklamowych).
Schemat graficzny – ulotki reklamowe
Przede wszystkim powinno się wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być utworzona. W współzależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę dobry rozmiar będzie się różnił. O ile np zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, z pewnością dużo lepiej będzie zaprojektować niezbyt duże ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni lub torby, natomiast jeżeli reklama ma być dostarczona do domów, format może być większy (źródło: materiały reklamowe). Następnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, łatwe geometryczne kształty o dużym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Ważne jest również określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeśli kierujemy go do młodej albo starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości kroje czcionek, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecana strona: www.whiteart.pl/oferta