Opakowanie jest przede wszystkim opakowaniem dla produktu. Opakowanie gwarantuje integralność produktu w całym łańcuchu dostaw. Musi on zapewniać niezbędny poziom ochrony.
Pełni ona rolę nośnika informacji. Wpływa na pragnienia konsumentów, na przykład w zakresie zachowań zakupowych. Funkcje opakowań są bardzo zróżnicowane. A oczekiwania klientów są nieskończone (polecana strona: materiały reklamowe). Projektowanie opakowań wymaga opracowania skutecznej koncepcji. Jakość projektu i stworzenia opakowania produktu jest ważnym elementem sukcesu marketingowego. Opakowanie jest w pewnym sensie znakiem rozpoznawczym produktu na półce sklepowej. Prócz tego, opakowanie stanowi jeden z najważniejszych momentów kontaktu z klientem.
Projekt graficzny etykiety
Projekt etykiety produktu, dostosowany do marki i produktu, ma zasadnicze znaczenie w określeniu właściwego postrzegania produktu i marki – i musi to zrobić szybko, ażeby nie tylko i wyłącznie przyciągnąć, niemniej jednak i utrzymać uwagę nabywców. Projekt etykiety produktu może przyczynić się do sukcesu lub porażki marki, w zależności od materiału, z którego jest utworzona (zobacz także: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o reklamie firmy). Prócz tego materiały etykietowe mogą pomóc w rozszerzeniu przesłania marki – np zaangażowania w zrównoważony rozwój – dzięki zastosowaniu ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów etykietowych. Różnica między dobrym a rewelacyjnym projektem etykiety produktu tkwi w elementach wizualnych. Przyciągnij uwagę kupującego za pomocą wyrazistej ikony, jasnej palety kolorystycznej lub wręcz powtarzającego się wzoru – czegoś, co od razu przyciąga uwagę i przyciąga wzrok.
Zobacz również: www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-indywidualne